maandag 11 april 2016

Breaking news en boerderijen

Zal ik maar meteen met het breaking news beginnen? Of toch niet? Ik wilde het eigenlijk niet aan teveel mensen vertellen maar nu doe ik het toch: ik ben begonnen met rijlessen. Ja, je leest het goed. Lees het anders even nog een keer zodat je het zeker weet. Iets meer dan een maand geleden dacht ik oké ik doe het gewoon. Ik vroeg een proefrijles aan, heb tijdens die proefles niemand aangereden en leefde achteraf dus ook nog, en toen dacht ik oké na drie jaar uitstellen ga ik ervoor. Ondertussen ben ik al een aantal weken aan het lessen, zegt m'n instructeur dat het wel goed gaat, heb ik de auto pas een paar keer laten afslaan, lukt het nemen van rotondes ook eindelijk en raak ik nog maar af en toe een stoepje dus het gaat prima.

Verder ben ik helemaal druk met m'n minor en ben ik non stop trends aan het spotten. Nee om eerlijk te zijn heb ik ontdekt dat ik trends eigenlijk helemaal niet interessant vind en vind ik het ook erg zwaar om zulke lange dagen te maken op school en 't steeds maar over trends te hebben. Het grote voordeel hiervan is wel nog steeds dat het te combineren met twee dagen werken omdat de minor maar drie dagen in beslag neemt, maar al die dagen van half 10 tot half 6 zijn 't nou ook nog niet helemaal. Al ben ik blijkbaar best goed in trends spotten en dat soort dingen want ik heb tot nu toe alles gehaald, dat is dan wel weer fijn.

Wat heb ik nog meer gedaan de afgelopen tijd? Vorige week vrijdag heb ik een nieuw deel van Brabant ontdekt en het was letterlijk de middle of nowhere. Ze hebben hier dorpjes die bestaan uit een straat en zoveel weilanden en boerderijen. Ik stapte uit bij een bushalte en het stonk naar boerderij en overal om me heen zag ik alleen maar weiland. Ik klaag altijd dat er in het Westland weinig te doen is en dat het dorpjes en gehuchten zijn, maar vergeleken met Brabantse dorpjes is het Westland echt de shit. Dat we zoveel buslijnen hebben is eigenlijk best iets bijzonders. Vroeger zeurde ik (wauw ik zeur eigenlijk veel) dat we alleen maar bussen hadden, maar de laatste tijd ontdek ik dat we eigenlijk nog best geluk hadden. Ik ken dus mensen die in zo'n extreem gehucht wonen dat zij om kwart over 6 's avonds de laatste buurtbus (lees: mini bus voor echt 6 personen en als deze vol zit en je niet meer mee kan heb je gewoon pech) kunnen nemen naar huis en daarna rijdt er niks meer. Eigenlijk viel het Westland dus best mee, behalve dat uitgaan daar nou niet echt zo geweldig is. Maar dat doen we tegenwoordig ook eigenlijk alleen nog maar in Tilburg. Tilburg is stiekem toch ook best leuk. Behalve dat het niet echt een mooie stad is, vind ik het er toch altijd wel gezellig. Er is altijd van alles te doen en er zijn veel leuke plekjes waar je kunt eten, drinken en chillen. Daarnaast hebben ze een ijssalon waar je kunt kiezen uit meer dan 40 smaken ijs (waar ik overigens altijd alleen maar smaken met chocola kies), hoef je hier geen entree te betalen als je een kroeg/club ingaat en hebben ze een tentje dat werkelijk altijd 's nachts open is zodat je na het stappen altijd nog patat, pizza of kebab kan kopen en dat is zo ontzettend fijn.

Verder kan ik even niks bedenken wat ik vandaag nog kan melden dus ik stop ermee. Ik heb eigenlijk voornamelijk mijn mening over dingen gedeeld dit keer maar dat doe ik nou eenmaal graag haha.

0 reacties:

Een reactie posten